CCNA güncel Dump/Sorular

DOTA 2 Workshop:Kendi Nesneni Oluştur-Efsanevi Paylaşım

Efsane MOBA DOTA2 oyunu için kendimiz item'ler oluşturabliriz. Bu konuda türkçe kaynak yok. İngilizce olarak da ayrıntılı anlatan kimseyi bulamadım açıkçası. Nasıl yaparım diyorsanız ayrıntılı şekilde aşağıda anlatıyor olacağım.

1.Adım

Requirements(Gerekli tasarım dökümanları) workshop sitesine girerek hangi kahraman için tasarım yapacaksak o kahramanın dosyalarını indiriyoruz. Örnek olarak ben Lion'u seçtim. Sitedeki her parça için üçgen sayılarını da referans olarak kullanacağız. Eğer çizimdeki üçgen sayısını aşarsak oyuna yüklemek istediğimizde hata verecektir. Tasarım kısmında bu konuya ayrıca değineceğim.

2.Adım

https://www.blender.org/download/  adresinden blender programını indirip kuruyoruz.
https://developer.valvesoftware.com/wiki/Blender_Source_Tools adresinden de smd tools u indirmemiz gerekiyor. Valve oyunda smd formatında modeller kullanıyor.

3.Adım 

Programları kurduktan sonra. Blender'ı açıyoruz ve indirdiğimiz modelin klasöründe;

KAHRAMAN_ADI\models\heroes\KAHRAMAN_ADI\smd klasöründeki body isimli dosyayı blender'a import ediyoruz.

File>import>Source_Engine(smd, vta, dmx, qc) yolunu izleyerek import ekranını açabiliriz.

4.Adım

Modelimizi resimde gördüğünüz gibi karşımıza almış olmamız gerek. Noktalar yani bone'lar bizim hareket merkezlerimiz. sağdaki menüden names'i işaretleyerek isimlerinizi görebiliriz. Biz bu eğitimde silahını yapacağız yani bizim için önemli olan weapon4_0 yazan bone.

Şimdi kendi silahımızı tasarlamaya başlayabiliriz. Üst çubukta verts, faces, tris gibi yazılar mevcut. İşte bu bölümde daha önce bahsettiğimiz üçgen sayısı tris olarak yazıyor. Tasarımı yaparken bu sayıya dikkat edin. Eğer verilen max değeri geçerse tasarımınız geçersiz olacak ve dotaya yükleyemeyeceksiniz.


5.Adım

İndirdiğimiz kahraman dosyaları içinden weapon yazanı import edip tasarıma başlıyoruz.

Bu şekilde bone'lar ve silah önümüzde olacak.

Ortadaki küple tasarımımızı yapıyoruz ve tasarım ekranının sağ üstündeki tırtıklı üçgenden çekerek ekranı ikiye bölüyoruz. Alttaki fotoğrafta görebilirsiniz.

6.Adım

Uv image oluşturma. Evet nesnemizin şekli hazır diyelim. Artık şeklimize renkler ve derinlik vermeye başlayabiliriz.
Sağdaki bölümde bulunan menülerden bölmenin sağ alt kısmındaki açılır menüye tıklayıp UV/Image editor'ü seçiyoruz ve resimdeki ekranı görüyoruz.
Tekrar çizdiğimiz modele geliyoruz ve orjinal silahı siliyoruz. Altından çıkan weapon4_0 bone'u yukarıda bahsettiğim gibi önemli. Her modelde weapon boneu farklı isimde olabilir. Silahın bağlı olduğu bone'u siteden veya orjinal silahtan bulabiliriz.

Edit mode'u aktif ettikken sonra iki kez A tuşuna basarak nesnemizi tam olarak seçiyoruz. Ardından U tuşuna basıp Smart uv project seçerek ok diyoruz.

Ardından bu ekranla karşılaşıyoruz. Sağ bölümde parçamızın yüzeylerinin şablonunu görüyoruz.
Bu şablonla birlikte renk ve desen tasarımımızı yapıcaz.

Sağ alttaki UvS menüsünden export uv layout diyerek .png formatında şablonu kaydediyoruz. Daha sonra photoshop'ta bu şablonu açarak renkler için ayrı ve desen için ayrı resimler oluşturuyoruz. Bununla ilgili daha ayrıntılı tasarımlar yapabiliyoruz. Şeffaflık veya efekt maskeleri de mevcut. Hepsiyle ilgili detaylı bilgi için internette kısa videolar bulabilirsiniz. Resimlerle anlatmak çok da anlaşılır olmadığı için isterseniz bununla ilgili video çekebilirim.
Ben bu şekilde değişik bi renklendirme yaptım örnek olması açısından.
Renklendirme ve desenlerdirme işlemleri tamamlandığı zaman yükleme işlemine geçebiliriz.

7.Adım

Export işlemini yapacağız.
Sağdaki menülerden 3. sıradaki scene menüsü altındaki Source Engine Export kısmından işlemimizi yapacağız. export path kısmından nereye kayıt yapacağını seçiyoruz. Export format dmx olacak. Target up axis Z ve DMX version : Binary9 Model22 olacak. Buralar önemli olduğu için kontrol edip ondan sonra üstteki export butonuna basın. En üstte başarılı olduğuna dair yazıyı gördükten sonra diğer adıma geçebiliriz.

8.Adım

Dota2 ye steam üzerinden sağ tıklayıp özelliklerinden dlcler sekmesine geliyoruz. Workshop tools dlcsini tikliyoruz ve indirme işlemi bittikten sonra dota2 yi çalıştırıyoruz. Açılışta bize workshop mu yoksa oyuna mı giriş yapacağız diye soruyor. Workshop seçip okey diyoruz.
  Manager menüsünden yeni öğe oluştur diyerek yükleme ekranına geçiyoruz.

 Kahraman eşyası>kahraman ve slot seçimi yapıyoruz. Hangi kahraman için tasarım yaptıysak o kahramanı seçiyoruz. Ardından yanındaki menüden silah kıyafet ne için tasarım yaptıysak onu seçip ileri diyoruz.
Nesne için bir isim belirliyoruz. Ardından export ile kaydettiğimiz dmx dosyasını oyun içi geometri olarak seçiyoruz. Metaryaller kısmında Renk için yaptığımız dosyayı renk bölümüne desen için yaptığımız dosyayı da normal yazan bölüme gösterip sağ alttan ileri diyoruz.

Dosyaların alındığına dair import text yazılarının olduğu kayıt aktarma ekranından da ileri diyerek görsel model kısmına geçiyoruz.
Evet nesnemiz yüklendi. Artık incelemelerimizi yapabilir, oyun içinde deneyebiliriz. İleri dediğimiz zaman da gönder butonunu göreceğiz. Burdan da yaptımız nesneyi paylaşıp yayınlayabiliriz. Hatta eğer başarılı bulunursa satışa bile sunulabilir.

Konuyla ilgili takıldığınız, hata aldığınız ya da yapamadığınız bölümler olursa yorumlara yazabilirsiniz. Elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım.



Yorumlar